Prima pagină  »  Noutați
Şedinţa Consiliului Uniunii Avocaţilor, vineri, 17.07.2015
20.07.2015

Vineri, 17.07.2015, la ședința Consiliului s-au decis următoarele:


1. Raportul contabilei Uniunii Avocaților.
Dna Mariana Romaniuc, contabila, a raportat situația din contabilitatea UA. Urmează să pregătească proiectul privind politica de contabilitate pentru ședința Consiliului din 31.07.2015.

2. Problema sediului Uniunii Avocaților.
A fost format un grup din 5 membri ai Consiliului care vor analiza ofertele privind procurarea noului sediu al UA. Termenul limită privind rezolvarea întrebării date este 01.12.2015.

3. Informarea despre ședința donatorilor din 16 iunie 2015. 
Dl Gribincea Vladislav a prezentat informația despre ședința donatorilor din 16 iunie 2015. A fost stabilită data de 24-25 septembrie 2015 - întrunirea membrilor Consiliului pentru elaborarea Strategiei UA.

4. Divizarea domeniilor de responsabilitate a membrilor Consiliului.
4.1. Managementul aparatului UA și finanțele – Lozan Nina
4.2. Relațiile cu Parlamentul și executivul, inclusiv avizarea – Tănase Constantin, Munteanu Petru, Cazac Octavian
4.3. Asistența juridică garantată de stat – Lupu Mihail
4.4. Relațiile cu judiciarul, procuratura și OUP – Osoainu Tusor și Istrate Angela
4.5. Relațiile dintre avocați cu CNAS, CNAM, Fisc – Moloșag Natalia, Lichii Boris, Dumitran Ignat și Covaleno Serghei
4.6. Relațiile internaționale – Istrate Angela, Digore Eduard, Munteanu Petru
4.7. Instruirea inițială și continuă – Cazac Octavian și Revenco Eduard
4.8. Etica și disciplina – Mancevschi Oleg
4.9. Relațiile cu asociațiile avocaților și societatea civilă – Țurcan Veaceslav
4.10. Comunicarea – Digore Eduard, Lozan Nina, Gribincea Vladislav
4.11. Relațiile cu donatorii – Gribincea Vladislav
4.12. Admiterea în profesie – Roșca Nicolae, Popescu Dorin, Lozan Nina
4.13. Comisia de cenzori – Revenco Eduard

5. Stabilirea unui program de audiență a fiecărui membru al Consiliului conform competenței sale. 
A fost respinsă propunerea, nu a s-a acumulat numărul necesar de voturi.

6. Chestiunea cu privire la deschiderea depozitelor de către UA și, eventual, convertirea lichidităților în valută. 
S-a decis convertirea mijloacelor bănești UA în valută și depunerea acestora la conturi de depozit.

7. Prezentarea informației cu privire la procesele în care este implicată UA. 
Informația a fost prezentată, dar nu s-a decis cine va reprezenta UA în judecată (în procesele legate de Comisii și Consiliu) – chestiunea a fost amânată.

8. Roba pentru avocați-stagiari. 
S-a decis ca robele pentru stagiari să fie asemănătoare celor pentru avocați, doar că fără jaboul alb.

9. Problema cu privire la imposibilitatea avocaților de a face copii de pe dosare. 
A fost prezentată informația privind adresările UA expediate către CSJ și CSM.

10. Problema cu privire la perchezițiile efectuate la avocați. 
Până pe 04 septembrie 2015, membrii Consiliului vor efectua un studiu privind problema cu privire la perchezițiile efectuate la avocați.

11. Asigurarea medicală și socială plătită de avocați în excedent. 
S-a prezentat informația privind întâlnirea cu CNAM și depunerea cererii prealabile.

12. Crearea fondului de solidaritate. 
S-a luat act de proiectul privind crearea unui fond de solidaritate prezentat de către dl Mancevschi Oleg. A fost amânată examinarea acestei întrebări pentru ședința din 04 septembrie 2015.

13. Prezentarea informațiilor cu privire la administrarea paginii web și de Facebook a UA. 
S-a prezentat informația privind modificarea noului site a UA, care este în proces de elaborare.

14. Propunerea de a procura încă un domen in rețeaua internet pentru UA. 
S-a decis cumpărarea a două domene pentru UA.

15. Perfectarea noilor modele de legitimații pentru avocați.
Amânată pentru ședința din 04 septembrie 2015.

16. Examinarea cererii dlui Roman Zadoinov înregistrată sub nr. 431/15 din 16.07.2015. 
A fost restituită cererea dlui Zadoinov Roman privind revocarea membrilor CED, dl Malanciuc Ion și Gafton Mihail, pe motiv că nu ține de competența Consiliului.