UNIUNEA AVOCAȚILOR DIN REPUBLICA MOLDOVA
ANUNȚ
cu privire la selectarea companiei de audit
Uniunea Avocaților din Republica Moldova (U.A.R.M.) invită entitățile specializate la concursul pentru selectarea companiei care va efectua auditul independent al situațiilor financiare ale organizației.
Auditul urmează să fie desfășurat începând cu 04 februarie 2019, cu prezentarea Raportului de audit până la data de 6 mai 2019.
Obiectul auditului
În conformitate cu prevederile art. 35 alin. (4) din Legea cu privire la avocatură nr.1260-XV din 19.07.2002, compania selectată va efectua auditul modului de gestionare a mijloacelor acumulate în bugetul Uniunii Avocaţilor, pentru perioada 01 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2018.
Raportul auditului în care va fi expus controlul corectitudinii şi analiza performanţelor financiare ale organizației, pornind de la ceea ce reflectă conturile şi sintezele contabile, va fi prezentat Uniunii Avocaților din Republica Moldova până la data de 6 mai 2019.
Scopul Auditului - reprezintă expunerea opiniei asupra situaţiei contabilităţii şi managementului financiar al Uniunii Avocaților din Republica Moldova, asupra veridicităţii reflectării în dările de seamă contabile şi fiscale, a situaţiei reale pentru perioada de activitate 01 ianuarie 2015 – 31 decembrie 2018.
Auditul financiar al U.A.R.M. va fi efectuat în conformitate cu:
În cadrul auditului, se va examina corectitudinea ținerii evidenței contabile şi întocmirea dărilor de seamă contabile, reflectarea în dările de seamă contabile şi fiscale a situaţiei reale, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Audit (ISA800/805), emise de IFAC (Federaţia Internaţională a Contabililor), cu o atenţie specială pentru ISA “Raportul auditorului independent asupra misiunilor de audit cu scop special”, şi prin urmare Codul de etică pentru profesioniştii contabili.
În raportul de audit va fi reflectată, situaţia privind modul de gestionare a resurselor financiare acumulate de U.A.R.M. pentru fiecare an de gestiune în parte.
La efectuarea auditului, se va acorda atenție următoarelor aspecte:
a) acurateţea declarațiilor financiare şi corespunderea lor Standardelor Naţionale de Contabilitate şi a altor acte normative în vigoare;
b) existenţa sau lipsa unor fraude financiare;
c) respectarea de către U.A.R.M. a obligaţiunilor sale legale;
c) utilizarea mijloacelor financiare conform destinaţiei;
d) evaluarea sistemelor de control intern (SCI) ale U.A.R.M., inclusiv structura organizatorică, politicile şi regulamentele interne de activitate.
Procesul de audit va avea în vedere, în special următoarele:
*Auditorii vor avea acces la toate documentele şi actele contabile în ceea ce priveşte procedura de alocare, gestionare şi raportare a bugetului Uniunii Avocaților.
**Uniunea Avocaților va asigura sprijinul şi spaţiul necesar pentru auditori cu scopul de a facilita procesul de audit, precum şi accesul acestora la orice informaţie necesară.
Sarcini tehnice
Pe lângă raportul de audit, auditorul va pregăti o scrisoare către organele de conducere ale Uniunii Avocaților în care va include concluzia de audit privind:
În scopul realizării responsabilităţilor descrise mai sus, Uniunea Avocaților va contracta o Companie de Audit reieșind din următoarele cerinţe:
1. Compania de Audit trebuie sa aibă minim 5 ani de experienţă în domeniul auditului;
2. Compania de Audit trebuie să dispună de experienţă în domeniul auditului organizațiilor necomerciale;
3. Compania de Audit şi membrii echipei de audit trebuie să dispună de personal calificat;
5. Compania de Audit va prezenta dovada de asigurare a riscurilor profesionale;
6. Compania de Audit trebuie sa aibă cunoştinţe temeinice privind legislaţia fiscală şi contabilă aplicabilă în Republica Moldova.
Conținutul ofertei
Uniunea Avocaților din Republica Moldova solicită ca oferta de participare să conţină informaţie concisă cu indicarea următoarelor:
1. Denumirea ofertantului, numărul telefonului de contact, adresa electronică şi prezentarea persoanelor care vor fi implicate nemijlocit în auditarea organizaţiei;
2. Descrierea companiei ofertante, a experienţei în domeniu şi argumentarea oportunităţii selectării acesteia (descrierea calificărilor membrilor echipei de audit, experienţa companiei şi performanţele din trecut, planul de lucru şi calendarul propus pentru realizarea auditului);
3. Licenţa pentru activitatea de audit (copia);
4. Oferta financiară, care să indice preţul serviciilor de audit, inclusiv TVA şi perioada exactă de efectuare a auditului, cu respectarea termenelor indicate mai sus.
Criteriile de evaluare a ofertelor
Examinarea ofertelor va fi efectuată de către o Comisie de evaluare a Uniunii Avocaților în baza următoarelor criterii:
1. Calificările generale (experiența companiei, calificarea şi componența personalului pentru sarcina alocată, termenii de executare) - 50 puncte;
2. Oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere financiar – 50 puncte;
3. Punctajul maxim total - 100 puncte.
*** Solicitantul care va acumula cel mai mare punctaj în funcție de criteriile de evaluare nominalizate, va fi invitat pentru negocierea și semnarea contractului.
Depunere:
Notă: Ofertele care nu respectă condițiile din anunț și termenii de referință nu vor fi luate în considerație.
Pentru mai multe detalii, rugăm să ne contactați la adresa de e-mail a Uniunii Avocaților: uniunea.avocatilor.rm@gmail.com sau prin telefon, la numărul: (+373 22) 226-152.